Zpráva z jednání mezi MěÚ a osadním výborem Jižní město ohledně dopravního napojení OD Kaufland

09.06.2011 22:48

června 2011 proběhlo na MěÚ jednání mezi zástupci města a osadního výboru ohledně dopravního napojení OD Kaufland. Jednání se za MěÚ zúčastnili místostarosta RNDr. Mikušek, vedoucí odboru výstavby a územního plánování Ing. Vojkůvková, vedoucí odboru správy majetku a majetkoprávního oddělení Ing. Polášek. Za osadní výbor Jižní město (OV) se zúčastnili předseda OV Ing. Matějka, člen OV Bc. Vomočil.června 2011 měli obyvatelé Jižního města možnost vyjádřit své připomínky ke stavbě OD Kaufland v lokalitě stávajících garáží ČSAD. Několik občanů vyjádřilo své připomínky prostřednictvím emailu. Občané se v zásadě vyjadřovali proti stavbě, především z důvodu zvýšení dopravy na ulicích Jižního města, zejména na Meziříčské ulici. Dále bylo občany poukazováno na neexistenci chodníků na Meziříčské ulici. Postupnou diskuzí se došlo k závěru, že je nutné areál OD Kaufland dopravně izolovat od komunikací Jižního města, tzn. povolit příjezd k OD Kaufland tak, aby nebyl zvýšen provoz na komunikaci pod domem č.p. 1654 a dopravní napojení parkoviště OD Kaufland nebylo řešeno z jižní větve Meziříčské ulice. Z jednání vzešel ideový návrh dopravního napojení z křižovatky u OD Billa a Lidl. ěÚ bylo zástupcům města sděleno nesouhlasné stanovisko občanů vůči stavbě OD Kaufland. Dle zástupců Rožnova nemá město možnost stavbu zakázat, pokud je v souladu s územním plánem a investor splní další, zákonem stanovené, požadavky. řešení dopravního napojení OD Kaufland. Ze strany OV bylo předloženo několik argumentů, proč se vlivem stavby OD Kaufland zvýší doprava uvnitř Jižního města a jaká jsou zde bezpečnostní rizika z důvodu pohybu chodců. ření ing. Vojkůvkové lze zvýšenou průjezdnost řešit dopravní značkou „Průjezd zakázán“. Tento návrh byl ze strany OV zpochybněn, z důvodu obav nedostatečné účinnosti tohoto omezení. Následně byl ze strany OV předložen návrh dopravního napojení OD Kaufland, který vzešel z jednání OV. Tento návrh byl zástupci města přijat jako nový, dříve nediskutovaný a odborně neposuzovaný. Byla nalezena shoda, že se o této variantě bude dále jednat ve spolupráci se zástupci Kauflandu a proveditelnost tohoto řešení bude odborně posouzena. Zástupci města tento návrh doplnili o poznámku, že není možné příjezd k OD Kaufland řešit pouze jedním vjezdem/výjezdem. Toto vychází především z bezpečnostního hlediska pro případ, kdy dojde ke kolizi v tomto jediném příjezdu. Vždy musí být zajištěn příjezd složek IZS. Dohodlo se tedy, že na jižní straně areálu OD Kaufland by byl ponechán nouzový vjezd/výjezd, který však za standardního provozu bude uzavřen. Pan místostarosta se zavázal, že vyvolá výše popsaná jednání. Byl mu přeposlán návrh dopravního napojení.říčské ulici. OV vznesl dotaz, zdali je vypracována koncepce budování chodníků v této lokalitě. Zástupci města bylo sděleno, že koncepce vypracována není. OV dále poukazoval na nenávaznost navržených chodníků a možnosti přesunu chodníku na druhou stranu ulice. Dále bylo poukázáno na nadbytečnost nového chodníku v prostoru dnešní zeleně (smrky naproti č.p. 1654). Chodník je již dnes přímo pod domem č.p. 1654 a budování dalšího chodníku na úkor zeleně se jeví jako nadbytečné. Tyto připomínky byly zástupci města zhodnoceny jako opodstatněné a budou zapracovány do dalších jednání. ůvková sdělila, že tehdejší architekt města před lety vydal souhlasné stanovisko s podobou OD Kaufland, tudíž není možné po zástupcích Kauflandu jakkoliv chtít, aby podobu OD Kaufland nyní měnili. Bylo by nutné vypracování oponentského posudku na podobu stavby. června 2011 by mělo proběhnout další jednání, již se zástupci OD Kaufland. O výsledcích těchto jednání bude OV dále informovat.

Dne 6.

 

Na jednání OV 4.

 

Na jednání na M

 

Dalším bodem jednání bylo

 

Dle vyjád

 

Dalším bodem byly chodníky na Mezi

 

Posledním bodem jednání byl samotný vzhled OD Kaufland. Ing. Vojk

 

Do konce

Zpět